Виховні заходи






Виховна година
на тему:
Україна – наш спільний дім.





                                                                                                       Швидка Г. М.







Мета:розширити знання учнів про Україну, як наш спільний дім; формувати громадянські якості: патріотизм, людяність,повагу до людей інших національностей,працьовитість; заохочувати творити добро , здобувати знання, рости гідними громадянами своєї держави.
 Обладнання: фізична карта України; зображення державних символів; ілюстрації ; диск із записом Гімну України; малюнки дітей.

 Зміст та завдання уроку
 П.Воронько « Облітав журавель»
 Облітав журавель сто морів, сто земель,
 Облітав,обходив, марно крила натрудив.
 Ми спитали журавля: « Де найкращая земля?»
 Журавель відповідає : « Краще рідної немає!»
 - Скажіть журавлику,що таке рідна земля?
 - Кожна наша маленька батьківщина є частинкою великої Батьківщини,нашої держави, ім’я якій … - дізнаємось з акровірша.

Акровірш.
 У всіх людей одна святиня,
 Куди не глянь, де не спитай.
 Рідніше їм своя пустиня,
 А ніж земний в чужині рай,
 Їм красить все їх рідний край.
 Нема без кореня рослини,
 А нас , людей, без Батьківщини.
 - Отже, сьогодні наш перший урок присвячуємо нашій рідній Україні. Прочитайте тему уроку.
 Україна – наш спільний дім.

Розповідь учителя.
 - Україна – це наша держава.Ви – українці, її маленькі сини і дочки, наша мова – українська.
 Щасливі ми , що народилися і живемо на такій чудовій землі,багатій і мальовничій. Де б не були ми, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємось аж до сліз , зачувши рідну мову, пісню.

Асоціювання.
 Створення павутинки (індивідуальна робота).
 Кожному учневі дається листочок з колом і променями . У колі написане слово Україна.
 - Запишіть слова та фрази, які спадають на думку , коли чуєте , бачите слово « Україна»

Робота в парах.
 - Обміняйтесь листочками,порівняйте записи, зробіть спільний висновок.
 Заслуховування учнів, створення куща на дошці.

Розповідь учителя.
 - 24 серпня 2011 року український народ відзначив 20-річчя Дня Незалежності України – головне державне свято на честь прийняття Верховною Радою УРСР Акту проголошення незалежності України , підтверджену всенародним референдумом 1 грудня 1991 року,що прийнято вважати датою утворення держави Україна в її сучасному вигляді.
 Проголошення Акту незалежності України відкрило нову сторінку в історії нашої Батьківщини. На всіх етапах становлення український народ демонстрував високий національний дух і прагнення жити вільно і незалежно, у мирі та злагоді з іншими народами.
 Виборовши волю , Україна визначила свою символіку, яка уособлює її історію, її сутність.
 Назвіть державні символи України.

1-й учень
 Наш герб – тризуб,
 Це воля , слава й сила;
 Наш герб- тризуб.
 Недоля нас косила ,
 Та ми зросли , ми є ,
 Ми завжди будем,
 Добро і пісню
 Несемо людям.
 (Демонструє зображення герба України)

2 –й учень
 (Демонструє зображення прапора України)
 Прапор – це державний символ,
 Він є в кожної держави,
 Це для всіх – ознака сили,
 Це для всіх – ознака слави.
 Синьо-жовтий прапор маєм:
 Синє небо , жовте жито,
 Прапор свій оберігаєм,-
 Він – святиня , знають діти.
 3 –й учень
 Слова палкі, мелодія врочиста,
 Державний гімн ми знаємо усі.
 Для кожного села, містечка, міста-
 Це клич один з мільйонів голосів.
 Це наша клятва, заповідь священна,
 Хай чують всі – і друзі, й вороги,
 Що Україна вічна,незнищенна,
 Від неї лине світло навкруги.
 - Послухаймо разом Гімн України.
 Прислухайтеся до своїх сердець. Що відбувається в них, коли він звучить?
 Слухання у запису Гімну України стоячи.
 Діти діляться своїми враженнями.

Робота з картою України.
 - Україна – славна земля з широкими і чистими ріками, мережаними нивами, мальовничими горами, голубими морями.Які гори знаєте?
 - Покажіть на карті.
 - Назвіть і покажіть моря , які омивають нашу Батьківщину.
 - Хто був у горах, на морі? Що сподобалось вам там ?
 - Покажіть на карті свою маленьку батьківщину.

. Фізкультхвилинка.
 Разом весело іти ( по просторах) 3р.
 І , звичайно, що співать (краще хором)3р.
 Руки вгору, руки вниз і в сторони давай,
 Потягнися , нахилися і швидко вставай.
 Будем разом присідати і вставати всі,
 Весело ходити разом по рідній землі.

Слово вчителя.
 - В Україні з давніх – давен живе український народ. У свою сім’ю він добросердно прийняв представників іншиш народів.Пліч-о-пліч з українцями живуть і росіяни,і білоруси, і татари, і молдовани, і болгари, і поляки, і греки, і євреї, і німці, і румуни та багато інших людей різної національності.Усі вони дружно та мирно трудяться на благо нашої країни.Отже , Україна-наш спільний дім.

Робота з прислів’ями.
 - Cкладіть прислів’я , співвідносячи їх частини. Та земля мила,
 Всяка пташка
 Погана та пташка,
 За рідний край
 Добре тому,
 Людина без вітчизни-
 В нашій рідній стороні
 Кожному мила      життя віддай.
 де мати народила.
 хто у своєму домі.
 воля нам світліша сонця.
 своє гніздо має.
 своя сторона.
 якій своє гніздо не миле.
 як соловей без пісні.


- Прочитайте прислів’я, поясніть їх зміст.

Підсумок.
 - Що ж таке Україна?
 - Яку назву має народ України?
 - Хто ж ми ?
 - Чому Україна – наш спільний дім?
 - Коли відзначається День незалежності України?
 - Скільки років минуло від проголошення Дня незалежності ?
 - Якби вам запропонували намалювати Батьківщину, то що б ви намалювали?
 - Перед вами листочки та олівці.Намалюйте свою Батьківщину такою, якою ви її бачите.
 Захист малюнків.

Підсумок уроку.
 - Ось ми і закінчили нашу уявну подорож Україною. Ви , літи, маєте у своєму серці високе почуття любові до рідного краю, а тому зможете зробити все для того , щоб Україна і надалі розквітала і багатіла. А для цього потрібно здобувати знання, багато знати і вміти.То ж старайтеся вчитися так, щоб вами гордилася Батьківщина. В добрий час, любі діти.


Виховна година
на тему:
«Збудуймо пам'яті негаснучий собор»







                                                             Швидка Г. М.






Оформлення зали: ікона, рушник, вишитий чорно-червоними кольорами,
три свічки, шматок черствого хліба, кетяг червоної калини.

Звучить реквієм В. Моцарта

1-й ведучий:  75 років тому нам хотіли винести вирок смерті.

2-й ведучий:  75 років тому мільйони синів і доньок України, мільйони невинних      людей, мільйони наших рідних і близьких були без жалю винищені Голодомором. Тоталітарний комуністичний режим свідомо спланував і здійснив терор нашого народу голодом.

3-й ведучий:  75 років тому наш народ пережив катастрофу, яка могла зупинити життя всієї нації. Голодомор приніс не лише страждання і смерть. Він посіяв страх серед людей. Тільки правда про геноцид українського народу і чиста пам'ять про усіх полеглих здатна звільнити нас від мороку минулого.

1-й ведучий:  Жила Вкраїна. Плакала, стогнала

Проте я твердо свідчити берусь:
За всі віки безхліб'ям не загнала
Нікого в землю Україна-Русь.
Від тих часів, коли з'явилось рало, 
Голодних мук не відало село.
Хай неврожай - та люди не вмирали:
З двадцятим віком лихо це прийшло.


Вчитель:    Пам'ять - нескінченна книга, в якій записано все: і життя людини, і життя країни. Багато сторінок написано криваво-чорним кольором. Це було не стихійне лихо, а зумисне підготовлений голодомор 1932-33 років. Влада забрала у людей все. Все, до останнього колоска, до останньої зернини. Це був розбій, свідомо спрямований на фізичне винищення селян, українців. Масове голодування почалося в грудні 1931 року і тривало до вересня 1933. 22 місяці народ страждав, мучився, вмирав. Моторошно подумати, але навесні 1933 року, коли настав пік голоду, на Україні щодня вмирало голодною смертю 25 тис. чоловік, щогодини - 1 тисяча, щохвилини - 17. Голод забрав протягом 1932-33 років, за різними підрахунками, від 7 до 10 мільйонів людських життів.


2-й ведучий:  Не нагодує Мати-Україна,

Не приголубить діточок своїх...
Яка ж бо перед Богом в нас провина?
Який ми сотворили гріх?
Чи той, що в нас поруйнували храми? -
Прийшли в наш край перевертні і хами
Чинить страшну наругу над людьми.

3-й ведучий:  За жінок, чоловіків, дітей,

За малих, дорослих і старих,
Не співала півча похоронна,
Не лунали дзвони за впокій...
Ні труни, ні хрестів, і ні тризни,
Прямо в яму, навіки віків.
Чорна сповідь моєї Вітчизни,
І її затамований гнів. 

Вчитель:    На десятиліття можна засекретити архіви. Можна приховати в глибинах спецсховищ викривальні документи. Можна замести сліди злочину. Можна раз, і вдруге, і втретє переписати історію на догоду диктаторів чи ідеології. Та з пам'яттю народу нічого не вдієш, вона зберігатиме правду.

1-й ведучий:   Сумні події 1933р. відтворено у листах італійського дипломата у м. Харкові - консула  С. Граденіго до Королівської Амбасади Італії у Москві. - «На базарі мертвих покидали, як купи шмаття, у болото з людського гною. Одна дитина ссала молоко із грудей мертвої матері, з посірілим обличчям. Опухлих перевозять товарним поїздом у поле і залишають їх за 50-60 км  від міста, щоб там помирали, ніким не бачені. Ці відомості достовірні, я отримав їх від санітарів».


2-й ведучий:  Село Рудне, Київська область. «Померли у Миколайчукових дід з бабою. Від голоду вони опухли і здавалися величезними. Синок уже не ходив, не говорив. А дівчинка від голоду пальчики свої почала обгризати. Побачила мати. Збожеволіла. Напоїла дітей зіллям й сама випила. До ранку повмирали всі».

3-й ведучий:   Село Пулини, Житомирщина. «До 1932 року в селі не було майже жодної собаки чи кота. Робили спеціальні пастки для пацюків, після дощу черв'яків збирали, з яких варили борщі чи супи, заправляли кропивою, іноді лободою. А з чого хліб пекли, щоб ви тільки знали! Одне можу сказати, що борошна пшениці чи жита там не було. Делікатесом вважалось, коли в спечених паляницях була полова, яку ми старанно перетирали на жорнах. Похорони настільки часто були, що люди звикли до них, а іноді навіть і заздрили померлим «Чим так жити, то краще вмирати», - чулося серед людей».

Вчитель:    Якщо ви думаєте, що ніхто не виступав проти цих злодійських дій на місцях, то глибоко помиляєтесь. Люди виступали і писали вождю про свої проблеми та голод в Україні.                                                                  

Перегорнемо декілька листів, звернених до Сталіна.                                          

«Шановний т. Сталін, чи є закон Радянської влади, щоб селянство сиділо голодне, так як ми, колгоспники. Не маємо уже з 1 січня 1932р. в своєму колгоспі ні фунта хліба. Ми і вирішили спитати - що буде далі? Як ми можемо будувати соціалістичне будівництво народного господарства, коли ми приречені на голодну смерть, бо ще до врожаю 4 місяці. Питаємо: за що ми билися на фронтах: за те, щоб сидіти годинами, щоб бачити, як вмирають діти в корчах з голоду?» - с. Горби, Глобинський район, Дніпропетровська обл..

«Я хочу жить, но не могу, умираю с голода. У нас настоящая голодовка. Пуд ржаной муки - 100 рублей, пуд картошки - 20 рублей, и то нигде не купить». - с. Крихаєво, Остерський р-н.

Залишаємо ці документи без коментарів. Читайте. Аналізуйте. Думайте.

1-й ведучий:  В селі весна повзе на ліктях,

Повзе по мертвих і живих,
В долоні сонце ловлять діти,
Що дзвінко капає із стріх.
І п'ють опухлими вустами
Оту живицю молоду.
Їм жить і жить, та над полями
Знов ворон каркає біду.    

2-й ведучий: Голодне лихоліття найболючіше вразило дітей, - вони виявилися найменш захищеними. Смертність дітей, за деякими підрахунками, сягала 50 відсотків загальної кількості померлих. Діти значно швидше захворювали внаслідок тривалого недоїдання і фізичного виснаження. Стали пусткою сільські школи, бур'яном поросли дитячі майданчики, а відсутність учнівсько-педагогічного колективу сягала подекуди 96-98% рівня попередніх років.

3-й ведучий:  О діти, діти, Ангели невинні!

Чом ви так тяжко й страшно мовчите?
Ви вже ніколи рідній Україні своїх сердець і душ не віддасте.
Ви не розцвівши згинули дочасно,
Поклав у землю вас голодомор,
Я ж бачу, як важкий достиглий колос,
Схилився над голодними дітьми.

Вчитель:    Голод 1932-33 років чорніє великою плямою на демографічній карті України, втрат від цього ще не вдалося повернути - ні матеріальних, ні тим більше людських.                                                                                         

Говорячи словами О.Міщенка «Мертвим нікому довіритися, крім живих, - і нам треба так жити тепер, щоб смерть наших людей була виправдана щасливою і вільною долею нашого народу». Мільйони людей, які загинули у 1932-33 роках голодною смертю, не можуть безслідно розчинися у часі і просторі. Про них пам'ятатимемо ми, хто вижив, їх діти та онуки.

Пам'ять про Голодомор має бути вічною, як реквієм, як пересторога  всім сущим на Землі.                   



" Будь уважним на дорозі" Лінійка

" У світі цікавих ігор та розваг"

"Поговоримо про кохання " Виховна година


Немає коментарів:

Дописати коментар